Luteina este o vitamină extrem de benefică pentru ochi, de aceea este folosită adesea pentru prevenirea afecțiunilor oculare precum degenerescența maculară sau cataracta. Luteina funcționează precum un filtru de lumină, care protejează țesuturile oculare de daunele produse de expunerea la radiațiile ultraviolete. Luteina este o vitamina cu proprietăți antioxidante care pot combate stresul oxidativ.

Beneficiile luteinei pentru organism

  • Luteina are o serie de efecte benefice pentru sănătate, de aceea este important să ne asiguram că avem un aport zilnic optim de luteina.
  • Menținerea unei vederi sănătoase
  • Îmbunătățirea circulaţiei oculare
  • Efect anti-îmbătrânire pentru creier și ochi
  • Încetinirea procesului de oxidare a pielii
  • Protejarea plămânilor
  • Protejarea inimii
  • Diminuarea riscului de artrită și arterioscleroză
  • Diminuarea riscului de cataractă
  • Studiile făcute în domeniu în ultimii ani arată că un aport mărit de luteină poate reduce riscul de a dezvolta cataracta. Totodată, însă, suplimentarea aportului de luteină poate îmbunătăți vederea la pacienții care au deja cataractă.
  • Diminuarea cancerului mamar sau ovarian

Asimilarea luteinei din alimente vs. suplimente alimentare.

Organismul poate întâmpina dificultăți la absorbția luteinei din alimente consumate. Există situații în care luteina nu este absorbită corespunzător, dar și situații în care luteina nu este transportată la țesuturile oculare. Așadar, luteina administrată sub formă de supliment alimentar este absorbită și folosită mai eficient de către organism.

Pentru o absorbție mai buna, se recomandă administrarea suplimentelor cu luteină alături de alimente grase, de preferat cu un conținut ridicat de Omega 3. Acizii grași Omega 3 facilitează absorbția luteinei în organism. Printre aceste alimente se numără uleiul de măsline, pește gras precum somonul și tonul, dar și avocado.