În contextul pandemiei la nivel mondial, oamenii de știință încearcă să identifice măsuri de prevenire și de fortificare a organismului în lupta cu SARS-Cov-2. Apar noi studii care demonstrează faptul că o creștere a concentrației ionului de zinc poate reduce în mod eficient înmulțirea virușilor de tip ARN. Este bine-cunoscut rolul crucial al zincului în dezvoltarea și potențarea imunității. Dat fiind faptul că una dintre acțiunile microbiologice ale zincului presupune anihilarea celulelor maligne, există o probabilitate foarte mare ca zincul să întărească semnificativ imunitatea și rezistența organismului nostru în fața infectării cu viruși, inclusiv COVID-19.

Zincul este un mineral esențial organismului, care este conținut în diferite alimente sau pe care îl putem găsi în forma unor suplimente alimentare. Importanța includerii Zn în alimentația zilnică a fost recunoscută de puțin timp, dar impactul acestui oligoelement asupra sănătății își are începutul de foarte mult timp. În contextul în care zincul are numeroase beneficii pentru organism, deficitul acestuia poate determina scăderea imunității, apariția unor manifestări cutanate neplăcute sau chiar stagnarea dezvoltării organismului aflat în creștere.

Organismul unei persoane are aproximativ de 2-3 grame de zinc, iar acesta este distribuit în celule, în special la nivelul oaselor, fluidelor, organelor interne. Trebuie de menționat că aproximativ 95% din totalul de zinc se regăsește în celule.

Rolul și beneficiile zincului pentru sănătate

Zincul s-a dovedit a fi benefic în cazul astmului, diabetului zaharat, tensiunii arteriale crescute, dar și în cazul unor afecțiuni nervoase. Cercetările confirmă faptul că deficitul de zinc poate duce la apariția prediabetului, deoarece acesta joacă un rol foarte important în producția de insulină. Zincul reglează nivelul de zahăr din sânge, datorită legăturii pe care o are cu insulina depozitată în pancreas și eliberată când glucoza ajunge în sânge.

Zincul se găsește în cantități foarte mici în toate fluidele și țesuturile organismului uman. El contribuie la buna funcționare a glandei tiroide, a sistemului imunitar, a aparatului reproducător și a funcției cognitive.

Am putea enumera un șir de efecte benefice ale zincului:

  • susține imunitatea – zincul este recomandat ca adjuvant în reducerea manifestărilor neplăcute asociate răcelii;
  • participă la procesele celulare –  celulele au nevoie de zinc ca să funcționeze adecvat. În lipsa zincului, procesul de diviziune celulară poate fi compromis;
  • protecția celulelor împotriva stresului oxidativ – zincul are proprietăți antioxidante și, împreună cu alți antioxidanți, protejează celulele împotriva radicalilor liberi, compuși care accelerează procesul de îmbătrânire și pot favoriza apariția unor boli, precum bolile cardiovasculare;
  • menține fertilitatea – zincul contribuie la procesul de ovulație (femei) și ajută la producerea de material seminal și testosteron (bărbați);
  • contribuie la sănătatea sistemului osos – calciul este asimilat de oase doar prin prezența unui nivel corespunzător de zinc. Prezența acestuia este imperativă pentru reabilitarea mai rapidă în urma unor fracturi;
  • menține funcția cognitivă – zincul are un rol important în procesul de comunicare a neuronilor și contribuie la modul în care reușim să însușim și asimilăm anumite informații.

Cum putem asigura doza necesară de zinc?

Persoanele care consumă o varietate de alimente au mai multe șanse să ofere organismului cantitatea de zinc necesară. De asemenea, Zn poate fi obținut și din suplimentele alimentare. Asortimentul suplimentelor de zinc în Moldova este foarte variat, acestea pot fi găsite sub forma de comprimate, capsule, lichid sau sirop, combinat cu alte minerale și vitamine sau singur. Este important ca, atunci când luăm suplimente nutritive, acestea să fie recomandate de un medic, ținându-se cont de carențele existente de minerale și de vitamine, să fie calitative și brevetate la nivel internațional!

Brandul elvețian Swiss Energy practic a cucerit piața internațională cu o gamă exclusivă de produse sănătoase de calitate superioară, care vin să răspundă celor mai frecvente deficiențe nutritive semnalate la nivel internațional. Complexele de vitamine și minerale Swiss Energy sunt produse din ingrediente brevetate Quali-Blends (Elveția), renumite în întreaga lume grație calității, eficacității și inofensivității acestora. Unul dintre suplimentele recomandate, mai ales în sezonul răcelilor, sunt vitaminele în capsule Swiss Energy IMMUNOVIT cu eliberare prelungită a substanțelor active. Într-o singură capsulă se conține combinația perfectă – zincul și vitamina C – care ajută la buna funcționare a sistemului imunitar și la reducerea riscului de îmbolnăvire. Vitaminele elvețiene Swiss Energy IMMUNOVIT contribuie la normalizarea funcțiilor organismului și sporesc rezistența la infecții. Capsulele Immunovit mai conțin echinaceea – cunoscută ca una dintre plantele cu efect imunomodulator necesar pentru întărirea sistemului imunitar și propolisul – un antibiotic natural, care anihilează bacteriile, fără a le distruge pe cele benefice.

Întregul asortiment de vitamine elvețiene Swiss Energy este disponibil în magazinul on-line www.frei.md, magazinele Medtehnica și farmaciile din localitatea dvs.

Sursele naturale de zinc

Zincul poate fi găsit sub forma de suplimente alimentare, însă există și alimente care conțin din belșug acest mineral esențial. Putem exemplifica câteva dintre acestea:

  • alimente bogate în proteina de origine animală;
  • produse lactate și ouă;
  • legume –  broccoli, sfecla roșie, ciuperci, cartofi, sparanghel, varza, morcovi, varza de Bruxelles, salata verde, dovleac, spanac, roșii;
  •  fructe proaspete –  ananas, mango, căpșuni, portocale, banane, caise;
  • fructe oleaginoase –  caju, arahide, migdale, alune, fistic, nuci;
  • pește și fructe de mare – somon, sardine, ton, homar, scoici, crab sau midii.

Care este doza zilnică de zinc recomandată?

Este important să rețineți faptul că doza zilnică necesară de zinc variază în funcție de particularitățile individuale a fiecărui organism, de vârstă sau sex, conform tabelului de mai jos:

Deficitul de zinc și manifestările eventuale

Un nivel redus de zinc poate să apară în urma respectării unui regim foarte strict și lipsit de diversificare, pe durata menstruației sau ca urmare a unor patologii hepatice, infecțioase sau oncologice. Carențe semnificative de zinc sunt înregistrate și la persoanele care consumă constant alcool sau la persoanele în etate.

Deficiența de zinc prezintă următoarele simptome: imunitate scăzută; căderea părului; modificarea simțului gustativ și olfactiv; stări de insomnii; deficiențe de auz; încetinirea creșterii - conform National Library of Medicine, deficitul de zinc la copii poate afecta procesul de dezvoltare a celulelor, încetinind astfel creșterea; deficit de testosteron; manifestări cutanate; scade acuitatea vizuală;  vindecări tardive ale rănilor.

Diagnosticarea deficitul de zinc din organism se face de către medicul specialist prin:

  • test de sânge;
  • test de urină.

În încheiere, vrem să specificăm faptul că suplimentarea cu micronutrienți se recomandă a se face doar în cazul unui deficit evident, fie la recomandarea medicului, fie în urma unui set de analize ce indică deficitul. Vitaminele nu sunt substanțe miraculoase, care pot soluționa orice problemă, dar ele sunt necesare pentru a le preveni eventual. Iată de ce vă recomandăm să optați pentru produse calitative, marca Swiss Energy.