Majoritatea oamenilor nici măcar nu au auzit de vitamina K2. Lăsată într-un con de umbră, Vitamina K2 joacă un rol foarte important în buna funcționare a organismului uman, fiind la fel de importantă ca și vitaminele A, D și E.

Vitamina K2 este cunoscută de oamenii de știință sub denumirea de ”vitamina antihemoragică”. De ce? Pentru că are un rol specific în ceea ce privește coagularea normală a sângelui și reglează funcția celulară. De asemenea încetinește procesul de îmbătrânire și problemele asociate, cum ar fi artritele și osteoporoza. La fel de important este aportul în ceea ce privește sistemul imunitar și cardiovascular, reducând riscul apariției atacului de cord.
Deși aportul vitaminei K2 este indiscutabil pentru organismul tuturor, nu putem ignora mai ales impactul major asupra sănătății copiilor.
!!! În perioada pubertății și a adolescenței, țesuturile osoase cresc și se dezvoltă mult mai intens. Probabilitatea de apariție a osteoporozei și al fracturilor în cursul vieții este strâns legată de cantitatea de țesut osos format în copilărie. Realitatea în care trăim este că rezultatele a numeroase studii sugerează o lipsă pronunțată de vitamină K în oasele copiilor. O dietă bine echilibrată ar trebui să asigure cantitatea optimă de vitamina K, însă consumul majoritar de alimente procesate și reducerea vegetalelor și a alimentelor bogate în vitamina K, au determinat un aport nesatisfăcător. Pentru persoanele care sunt în creștere, insuficiența de K2 duce la deformări osoase, apariția cariilor și o imunitate scăzută. 
Ce trebuie de întreprins?
 În prezent nu există niciun medicament care să vindece bolile osteoporotice. Cercetările au arătat că este dificil de restabilit complet structura osoasă care a fost alterată în osteoporoză. Din acest motiv, scopul comun al tratamentelor medicamentoase și al administrării de suplimente nutritive este acela de a scădea riscul fracturilor prin reducerea pierderii osoase, îmbunătățind formarea oaselor, densitatea și rezistența lor. 
Trebuie să optați pentru un regim sănătos și variat, să identificați sursele bogate în vitamina K2, precum gălbenușul de ou, carnea, brânzeturile, untul, laptele, boabele de soia și verdețurile și să le includeți în meniu.
 Prevenirea osteoporozei este foarte importantă, iar consumul regulat de vitamină K2 (în cantitatea recomandată) este absolut necesar și ușor de realizat cu complexele de vitamine de calitate, bogate în K2!